BioKube Service Abonnement

Hvad skal du gøre hvis du har alarm?

  • Ved installationen af en BioKube monteres der en alarm, oftest i husets el-tavle. Alarmen udsender både et lydsignal og et lyssignal.
  • Lampen lyser konstant ved normal drift.
  • Ved fejl vil alarmenheden blinke og der vil komme brummelyd.

Så snart du opdager en alarm, kan lyden frakobles på alarmenheden. Alarmen er ikke kritisk hvis ikke der er andre bemærkninger, som fx hindret vandafledning. Du bedes kontakte BioKube på vores hovedtelefon indenfor normal kontakttid, så kan vi forklare om din alarm og løse problemet. I mellemtiden bedes du nedsætte dit vandforbrug.

Som kunde hos Biokube skal du normalt ikke bekymre dig om dit minirenseanlæg i hverdagen. Dine forbrugsvaner er dog med til at bestemme hvordan renseanlægget fungerer, og hvor meget strøm, der forbruges. Vi vil derfor gerne vejlede dig om hvad du kan gøre for at sikre en stabil drift.

Du vil blive spurgt om lydsignalet, når du ringer

Antal pulser i lyden og i det synkrone lys-signal viser hvilken funktion i BioKuben, der er problemer med.

  • 1 blink / bip: fejl ved fosfordosering.
  • 2 blink / bip: fejl ved luftpumpe 1
  • 3 blink / bip: fejl ved luftpumpe 2
  • 4 blink / bip: fejl ved luftpumpe 3 (kun Mars anlæg)
  • 5 blink / bip: fejl ved luftpumpe 4 (kun Mars anlæg)
  • 6 blink / bip: fejl ved indløbspumpe
  • 7 blink / bip: fejl ved ekstern pumpebrønd, højt niveau, hvis alarm er monteret.
  • Konstant lyd (kun på Pluto anlæg): Høj vandstand i renseanlægget.

Når du ringer, vil vi spørge til dit kundenummer eller din adresse.
Derefter vil vi spørge til alarmtype og spore os ind på problemet.
Er der brug for det, står vores dygtige teknikker klar til at køre ud til dig

BioKube har 5 dygtige fastansatte service teknikere. De er spredt i hele landet og kører ud hjemmefra.

Scroll til toppen

Vi anvender cookies for at give dig den bedste oplevelse. Ved brug af vores hjemmeside accepterer du brugen af cookies.